söndag 13 maj 2012

melvin the machine.



För ett gäng år sedan läste jag konst på en folkhögskola. Under en workshop tömde vi hela det gigantiska loften vi huserade i för att 
bygga en stor Rube Goldberg-maskin. Vi lyckades och de lokala tidningarna kom och fotograferade spektaklet. Det var hur kul som helst! 
Under Dutch Design Week 2010 lanserade HEYHEYHEY den största Rube Goldberg i historien; "Melvin the magical mixed media machine". 
I år lanserades en uppdatering; En mer flexibel och flyttbar version "Melvin the mini machine". Jag älskar dem, båda två!

A bunch of years ago at an artschool, we had a workshop to build a big Rube Goldberg machine. We succeeded and the local 
newspaper came to capture the event. It was soo much fun! Therefor, I particularly love the largest Rube Goldberg in history, 
built by HEYHEYHEY and launched at the Dutch Design Week in 2010; "Melvin the magical mixed media machine". 
This year they launched an update, a more flexible and portable version; "Melvin the mini machine" and it is fantastic!

via yatzeryatzer

1 kommentar:

  1. Imponerande! Jag skulle vilja få mina vykort levererade ur en sån resväska …

    Här är ett annat exempel på samma tema, i form av en musikvideo: http://vimeo.com/10977948

    SvaraRadera

Tack fina du, för ditt besök på min blogg! / Thank you sweetie, for visiting my blogg!